ΒΟΗΘΗΜΑ ΕΞΟΜΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΥ

Ἕνα ἁπλὸ βοήθημα γιὰ ἐκείνους ποὺ ἑτοιμάζονται νὰ προσέλθουν στὸ σωστικὸ Μυστήριο τῆς ἱερᾶς Ἐξομολογήσεως.

Ἡ Ἐξομολόγηση εἶναι τόσο ἀναγκαία γιὰ κάθε χριστιανό, ὅσο καὶ τὸ Βάπτισμα. Γιατί τὸ Βάπτισμα μᾶς καθαρίζει ἀπὸ τὶς προηγούμενες ἁμαρτίες μας, ἐνῶ ἡ Ἐξομολόγηση ἀπὸ ὅσες διαπράττουμε μετὰ τὸ Βάπτισμα. Χωρὶς τὸ Βάπτισμα δὲν μποροῦμε να κοινωνήσουμε τὰ ἄχραντα Μυστήρια τοῦ Κυρίου. Δὲν μποροῦμε ἐπίσης νὰ κοινωνήσουμε, ἂν δὲν ἐξομολογηθοῦμε τὶς ἁμαρτίες μας, ἀφοῦ αὐτὲς σὰν ἕνα τεῖχος μᾶς χωρίζουν ἀπὸ τὸν Θεό.

Ἡ ἁμαρτία εἶναι ἀρρώστια τῆς ψυχῆς, ποὺ ἂν μείνει ἀθεράπευτη, ὁδηγεῖ στὸν πνευματικὸ θάνατο, στὸν αἰώνιο, δηλαδή, χωρισμὸ τῆς ψυχῆς ἀπὸ τὸν Θεό. Τί κάνουμε ὅταν ἀσθενεῖ τὸ σῶμα μας; Ἐπισκεπτόμαστε χωρὶς καθυστέρηση τὸ γιατρό, στὸν ὁποῖο ἀποκαλύπτουμε τὶς πληγές μας καὶ περιγράφουμε μὲ ἀκρίβεια ὅλα τὰ συμπτώματά μας. Ἐκεῖνος τότε μᾶς χορηγεῖ τὰ κατάλληλα φάρμακα καὶ τὶς ἰατρικὲς ὁδηγίες ποὺ πρέπει νὰ ἀκολουθήσουμε γιὰ νὰ θεραπευθοῦμε.

Κάτι ἀνάλογο συμβαίνει ὅταν ἀσθενεῖ ἡ ψυχή μας καὶ ποθοῦμε νὰ ἀνακτήσουμε τὴν πνευματική μας ὑγεία. Προσερχόμαστε στὴν Ἐκκλησία ποὺ εἶναι ἕνα πνευματικὸ θεραπευτήριο. Ἐκεῖ ἀναζητοῦμε τὸν πνευματικό, στὸν ὁποῖο δίχως ντροπὴ ὁμολογοῦμε ὅλες τὶς ἁμαρτίες ποὺ τραυμάτισαν τὴν ψυχή μας. Στὴ συνέχεια ἐκεῖνος θὰ μᾶς διαβάσει τὴ συγχωρητικὴ εὐχὴ καὶ θά μᾶς ἀπευθύνει τὶς ἁρμόζουσες συμβουλὲς γιὰ τὴν εὐόδωση τῆς πνευματικῆς μας πορείας. Μ' αὐτὸν τὸν τρόπο ὁ φιλάνθρωπος Χριστός, ὁ Ὁποῖος εἶναι παρὼν σὲ ὅλη τη διάρκεια τῆς Ἐξομολογήσεως, μᾶς χορηγεῖ τὴν ἄφεση τῶν ἁμαρτιῶν καὶ μᾶς ὑποδεικνύει τὸ δρόμο ποὺ πρέπει νὰ ἀκολουθήσουμε γιὰ νὰ ἀπαλλαγοῦμε ὁριστικὰ ἀπὸ τὴν ἀρρώστια τῆς ἁμαρτίας.

Πρῶτο βῆμα γιὰ τὴν ἐξομολόγησή μας εἶναι ἡ συναίσθηση τῶν ἁμαρτιῶν μας. Εἶναι ἕνα δῶρο τοῦ Θεοῦ ποὺ χαρίζεται σὲ ὅσους τὸ ζητοῦν μὲ τὴν προσευχὴ καὶ τὸ ἐπιδιώκουν μὲ τὴ γενναία καὶ τίμια βυθοσκόπηση τοῦ ἑαυτοῦ τους.

Στὸ δύσκολο ἐγχείρημα τῆς αὐτοκριτικῆς θέλουν νὰ σὲ βοηθήσουν τὰ παρακάτω ἐρωτήματα, τὰ ὁποῖα ἀφοροῦν στὶς σχέσεις μας: α)
μὲ τὸν Θεό, β) μὲ τὸν πλησίον καὶ γ) μὲ τὸν ἑαυτό μας.

§
Α'. Ἐσὺ καὶ ὁ Θεὸς - Βοήθημα Ἐξομολογουμένου

§ Β'. Ἐσὺ καὶ ὁ συνάνθρωπος - Βοήθημα Ἐξομολογουμένου

§ Γ'. Ἐσὺ καὶ ὁ ἑαυτός σου -Βοήθημα Ἐξομολογουμένου

§ Α'. Ἐσὺ καὶ ὁ Θεὸς

§ Πιστεύεις ὁλόψυχα στὸν Τριαδικὸ θεό, τὸν Πατέρα, τὸν Υἱὸ καὶ τὸ Ἅγιο Πνεῦμα, καὶ στὴν ὀρθόδοξη διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας μας;

§ Ἐμπιστεύεσαι ἀκλόνητα τὸν ἑαυτό σου στὴν πατρικὴ Πρόνοια τοῦ Θεοῦ ἢ μήπως στὶς δυσάρεστες περιστάσεις ὀλιγοπιστεῖς, γογγύζεις καὶ ἀπελπίζεσαι;

§ Ὁμολογεῖς μὲ παρρησία τὴν πίστη σου, ὅταν οἱ περιστάσεις τὸ ἀπαιτοῦν ἢ μήπως ντρέπεσαι νὰ κάνεις ἀκόμα καὶ τὸ σημεῖο τοῦ Σταυροῦ ὅταν λ.χ. περνᾶς ἔξω ἀπὸ κάποιον ναό;

§ Μήπως ἀσχολήθηκες ποτὲ μὲ τὸν ἀποκρυφισμό, (μάγους, μέντιουμ, ἀστρολόγους, ὑπνωτιστές, πνευματιστές, χαρτορίχτρες, καφετζοῦδες κ.ἅ.) ἢ ἀναμίχθηκες σὲ παραθρησκευτικὲς ὁμάδες (σχολὲς γιόγκα καὶ διαλογισμοῦ, γνωστικὲς ἢ θεοσοφικὲς σχολές, Βουδισμό, Ἰνδουισμὸ κ.ἅ.);

§ Μήπως πιστεύεις στὴν τύχη καὶ στὰ ὄνειρα ἢ ἀσχολεῖσαι μὲ τὸ ξεμάτιασμα καὶ δίνεις σημασία στὶς διάφορες προλήψεις καὶ δεισιδαιμονίες (π.χ. «τὸ 13 εἶναι γρουσούζικος ἀριθμός», «τὸ πέταλο φέρνει γούρι» κ.λπ.);

§ Προσεύχεσαι τακτικὰ καὶ προσεκτικὰ στὸ σπίτι σου (πρωί, βράδυ, πρὶν καὶ μετὰ τὰ γεύματα) ἢ στὴν Ἐκκλησία (κάθε Κυριακὴ καὶ τὶς μεγάλες γιορτές), εὐγνωμονώντας πρωτίστως τὸν Θεὸ γιὰ τὶς ποικίλες, φανερὲς καὶ ἀφανεῖς εὐεργεσίες Του;

§ Μελετᾶς καθημερινὰ τὴν Ἁγία Γραφὴ καὶ ἄλλα ψυχωφελῆ βιβλία;

§ Νηστεύεις, ἂν δὲν ὑπάρχουν σοβαροὶ λόγοι ὑγείας, τὴν Τετάρτη καὶ τὴν Παρασκευὴ καὶ τὶς ἄλλες περιόδους τῶν Νηστειῶν;

§ Προσέρχεσαι τακτικὰ στὸ Μυστήριο τῆς Θείας Κοινωνίας, ὑστέρα ἀπὸ τὴν κατάλληλη προετοιμασία καὶ τὴν ἔγκριση τοῦ πνευματικοῦ σου;

§ Μήπως βλαστημᾶς τὸ ὄνομα τοῦ Χρίστου, τῆς Παναγίας ἢ τῶν Ἁγίων μας;

§ Μήπως ὁρκίζεσαι χωρὶς λόγο ἢ ἀθέτησες τυχὸν ὅρκο ἢ ὑπόσχεσή σου στὸν Θεό;



Β'. Ἐσὺ καὶ ὁ συνάνθρωπος

§ Δείχνεις ἔμπρακτα τὴν ἀγάπη σου στὸν πλησίον, ἰδιαίτερα σὲ ὅσους ὑποφέρουν ἢ ἔχουν ἀνάγκη (ἀσθενεῖς, πτωχούς, φυλακισμένους, ἄνεργους, ὀρφανά, ἡλικιωμένους κ.ἅ.);

§ Συγχωρεῖς ὅσους σὲ ἔβλαψαν ἢ μήπως κρατᾶς μέσα σου ἔχθρα καὶ ἀντιπάθεια; Εἶσαι πρόθυμος νὰ ζητήσεις «συγγνώμην» ἀπὸ τὸν πλησίον γιὰ τυχὸν σφάλματά σου;

§ Μήπως θεληματικὰ ἢ ἀθέλητα διέπραξες φόνο ἢ μὲ τὴ συμπεριφορά σου βοήθησες στὴν ἐκτέλεση μίας τέτοιας πράξεως;

§ Μήπως ἔχεις τὸ ἐλάττωμα

§ - Νὰ λὲς ψέματα;- Νὰ κατακρίνεις;- Νὰ συκοφαντεῖς;- Νὰ κολακεύεις;- Νὰ καταριέσαι;- Νὰ ὀργίζεσαι καὶ νὰ βρίζεις;- Νὰ εἰρωνεύεσαι καὶ νὰ χλευάζεις;- Νὰ διαπληκτίζεσαι καὶ νὰ χειροδικεῖς;- Νὰ «στέλνεις» τοὺς ἄλλους «στὸ διάβολο»;- Νὰ εἶσαι περίεργος;

§ Μήπως φθονεῖς τὴν εὐτυχία ἢ ζηλεύεις τὰ ἀγαθὰ τοῦ πλησίον σου; Ἢ μήπως, πάλι, χαίρεσαι στὶς συμφορές του;

§ Μήπως εἶσαι καχύποπτος καὶ δίνεις πίστη στὶς ὑπόνοιές σου γιὰ τοὺς ἄλλους;

§ Μήπως κλέβεις ἢ συνεργάστηκες ποτὲ σὲ κλοπὴ ἢ δέχτηκες ἐν γνώσει σου κλεμμένα πράγματα;

§ Δείχνεις εὐγνωμοσύνη στοὺς εὐεργέτες σου ἢ μήπως ἀνταποδίδεις ἀχαριστία γιὰ τὸ καλὸ ποὺ σοῦ ἔκαναν;

§ Μήπως μὲ τοὺς λόγους καὶ τὴ συμπεριφορά σου σκανδαλίζεις τὸν πλησίον σου ἢ τὸν ἐξωθεῖς στὴν ἁμαρτία;

§ Μήπως ἀσχολεῖσαι μὲ τὴν προσωπική, οἰκογενειακὴ ἢ ἐπαγγελματικὴ ζωὴ τῶν ἄλλων καὶ ἐπεμβαίνεις ἀδιάκριτα, προκαλώντας διάφορα προβλήματα;

§ Μήπως διακινεῖς ναρκωτικὲς οὐσίες ἢ μὲ ὁποιονδήποτε τρόπο ὁδήγησες ἄλλους στὴ χρήση τους;

§ Μήπως συνηθίζεις νὰ διαδίδεις πληροφορίες ἢ μυστικὰ τῶν ἄλλων, δημιουργώντας ἔτσι διαμάχες στὶς σχέσεις τῶν συνανθρώπων σου;

§ Στὸ ἐπάγγελμα

§ Μήπως ἡ συνείδησή σου σὲ ἐλέγχει γιὰ ἀπάτη, νοθεία, αἰσχροκέρδεια, κατάχρηση, τοκογλυφία, δωροδοκία, ἀπόκρυψη ἐμπορευμάτων κ.λπ.;

§ Μήπως στὶς συναλλαγές σου σὲ διακρίνει ἀνειλικρίνεια, ἀνεντιμότητα ἢ δολιότητα;

§ Μήπως κακομεταχειρίζεσαι, ἐκμεταλλεύεσαι ἢ ἀδικεῖς τοὺς ἐργάτες, ὑπαλλήλους ἢ ὑφισταμένους σου;

§ Στὴν οἰκογένεια

§ Δείχνεις σεβασμό, ἀγάπη καὶ τιμὴ πρὸς τοὺς γονεῖς σου ἢ μήπως συμπεριφέρεσαι μὲ αὐθάδεια, σκληρότητα καὶ περιφρόνηση; Ἰδιαίτερα, τοὺς συμπαραστέκεσαι στὰ γηρατειά τους;

§ Ἡ συμπεριφορά σου στὸ σπίτι διαπνέεται ἀπὸ πνεῦμα θυσίας, ἀγάπης, καλοσύνης, ἀλληλοκατανόησης, ὑποχωρητικότητας καὶ ὑπομονῆς; Μήπως μὲ τὴν ἐριστικότητα, τὸ πεῖσμα ἢ τὶς παράλογες καὶ ἐγωιστικὲς ἀπαιτήσεις σου διαταράσσεις τὴν οἰκογενειακὴ γαλήνη καὶ ἀτμόσφαιρα;

§ Ὡς σύζυγοι:

§ Ἀποδέχεστε τὴ συζυγία ὡς εὐλογία Θεοῦ καὶ ἀγωνίζεστε καθημερινὰ γιὰ τὴν τελείωση καὶ ὁλοκλήρωση τῆς μεταξύ σας ἀγάπης, ὥστε νὰ μὴ διασπᾶται αὐτὴ ἀπὸ καμιὰ ἄλλη γήϊνη ἀγάπη (πρὸς τοὺς γονεῖς, τὰ παιδιά, τοὺς συγγενεῖς, τὸ ἐπάγγελμα κ.α.);

§ Τιμᾶτε καὶ ἀγαπᾶτε ὁ ἕνας τοὺς γονεῖς καὶ συγγενεῖς τοῦ ἄλλου;

§ Διαφυλάσσετε τὴν ἀμοιβαία πίστη καὶ ἀφοσίωση;

§ Μήπως ἀποφεύγετε μὲ διάφορα μέσα τὴν τεκνογονία;

§ Μήπως κάνατε ἔκτρωση ἢ γίνατε ἠθικοὶ αὐτουργοὶ στὴ διάπραξη ἑνὸς τέτοιου ἐγκλήματος;

§ Μήπως διατηρούσατε προγαμιαῖες σχέσεις;

§ Ὡς γονεῖς:

§ Προσεύχεστε θερμὰ γιὰ τὴν προκοπὴ τῶν παιδιῶν σας;

§ Ἢ ζωή σας ἀποτελεῖ καλὸ παράδειγμα γιὰ τὰ παιδιά σας;

§ Μήπως ἐνδιαφέρεστε μόνο γιὰ τὴν κατὰ κόσμο πρόοδό τους; Δείχνετε ἰδιαίτερη φροντίδα γιὰ τὴ χριστιανικὴ ἀγωγή τους, ἀφιερώνοντας γιὰ τὸ σκοπὸ αὐτὸ τὸν ἀνάλογο χρόνο, ἄλλοτε συμβουλεύοντας καὶ συζητώντας μαζί τους, ἄλλοτε ἐμπνέοντος μὲ τὴ συνέπεια τῆς χριστιανικῆς σας ζωῆς καὶ ἄλλοτε παρακολουθώντας διακριτικὰ τὰ ἀναγνώσματά τους, τοὺς τρόπους ψυχαγωγίας τους καὶ τὶς παρέες τους;

§ Μήπως κάνετε διακρίσεις μεταξὺ τῶν παιδιῶν σας ἢ δὲν ὑπήρξατε δίκαιοι στὶς γονικές σας παροχές;

§ Μήπως ἐπεμβαίνετε ἄκαιρα, πιεστικὰ καὶ ἀδικαιολόγητα στὶς ἀποφάσεις τῶν παιδιῶν σας ἢ στὶς οἰκογένειές τους, ὑπονομεύοντας ἔτσι τὶς προσπάθειές τους ἢ τοὺς οἰκογενειακούς τους δεσμούς;

§ Γ'. Ἐσὺ καὶ ὁ ἑαυτός σου

§ Μήπως εἶσαι προσκολλημένος στὶς βιοτικὲς φροντίδες καὶ τὰ ἐγκόσμια ἀγαθὰ καὶ ἀδιαφορεῖς γιὰ τὴν καλλιέργεια τῆς ἀθάνατης ψυχῆς σου καὶ τὴν ἕνωσή σου μὲ τὸν Θεό;

§ Μήπως διακατέχεσαι ἀπὸ τὴν ὑπερηφάνεια, πού εἶναι ἡ ἀρχὴ καὶ ἡ γεννήτρια ὅλων τῶν κακῶν; Αὐτὸ θὰ τὸ διαπιστώσεις:

§ -ἂν ἐπιδιώκεις τὴ δόξα, τὶς τιμές, τοὺς ἐπαίνους, τὰ πρωτεῖα καὶ τὴν προβολή,-ἂν καυχιέσαι καὶ μιλᾶς μὲ ἐγκώμια γιὰ τὶς προσωπικές σου ἱκανότητες, τὴν καλή σου οἰκογένεια καὶ τὶς ἐπαγγελματικές σου ἐπιτυχίες,-ἂν προσπαθεῖς νὰ γίνεσαι ἄρεστος στοὺς ἀνθρώπους,-ἂν δείχνεις μεγάλη ἐμπιστοσύνη στὸν ἑαυτὸ σου καὶ ἐπιμένεις μὲ πεῖσμα στὴν προσωπική σου κρίση,-ἂν δὲν δέχεσαι τὶς συμβουλὲς τῶν ἄλλων ἢ ἀντιδρᾶς στὶς ὑποδείξεις τῶν τυχὸν σφαλμάτων σου,-ἂν ἐπιδιώκεις πάντοτε καὶ σὲ ὅλα τὴν ἰκανοποίηση τοῦ ἑαυτοῦ σου ἢ ζητᾶς ἀπαιτητικὰ νὰ ἐξυπηρετεῖσαι ἀπὸ τοὺς ἄλλους.

§ Μήπως μιλᾶς ἄκαιρα, διακόπτοντας ἢ προσβάλλοντας μὲ λόγια ταπεινωτικὰ τοὺς συνομιλητές σου;

§ Μήπως εἶσαι φιλάργυρος ἢ πλεονέκτης;

§ Μήπως ζεῖς μὲ πολυτέλεια καὶ σπατάλη ἢ ξοδεύεις τὰ χρήματά σου σὲ τυχερὰ παιχνίδια, χαρτοπαιξία κ.α.;

§ Μήπως ντύνεσαι καὶ καλλωπίζεσαι μὲ τρόπο προκλητικὸ ἢ μήπως ἡ ἐνδυμασία σου εἶναι ἀνάρμοστη γιὰ τὸ δικό σου φύλο;

§ Μήπως εἶσαι λαίμαργος ἢ γαστρίμαργος;

§ Μήπως λὲς πολλὰ λόγια, περιττὰ καὶ ἀνώφελα ἢ μήπως αἰσχρολογεῖς;

§ Δείχνεις τὸν ἀπαιτούμενο σεβασμὸ στὸ σῶμα σου, ποὺ εἶναι; ναὸς τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, ἢ μήπως ἔπεσες σὲ διάφορα σαρκικὰ ἁμαρτήματα (αὐνανισμό, πορνεία, μοιχεία, ἀρσενοκοιτία κ.ἅ.);

§ Μήπως ἐκθέτεις τὸν ἑαυτό σου σὲ διάφορους σαρκικούς πειρασμοὺς (ἄσεμνα θεάματα καὶ διασκεδάσεις, ἀνήθικα περιοδικὰ καὶ βιβλία, πορνογραφήματα, προκλητικὴ μουσικὴ καὶ τραγούδια κ.λ.π.);

§ Ὅταν προσβάλλουν τὸ νοῦ σου αἰσχροὶ λογισμοὶ καὶ φαντασίες τοὺς διώχνεις ἀμέσως ἢ μήπως τοὺς ἀποδέχεσαι καὶ τοὺς καλλιεργεῖς;

§ Μήπως καταστρέφεις τὴν ὑγεία σου, ποὺ εἶναι δωρό του Θεοῦ, μὲ τὴ μέθη, τὸ κάπνισμα ἢ τὴ χρήση ναρκωτικῶν οὐσιῶν;

§ Μήπως σκέφτηκες ποτὲ νὰ αὐτοκτονήσεις;

§ Μήπως διακατέχεσαι ἀπὸ ὀκνηρία, ἀμέλεια ἢ ἀνευθυνότητα;

§ Μήπως σπαταλᾶς ἄσκοπα τὸ χρόνο σου μπροστὰ στὴν τηλεόραση ἢ περιπλανώμενος στὸ διαδίκτυο;

§ Καὶ τώρα, μετὰ τὸν ἔλεγχο τοῦ ἑαυτοῦ σου, τρέξε, ἀδελφέ μου, χωρὶς ἀναβολὴ στὸν πνευματικό. Ἐξομολογήσου τὶς ἁμαρτίες σου α) χωρὶς νὰ κρύψεις καμία, β) μὲ εἰλικρίνεια καὶ συντομία καὶ γ) δίχως νὰ ἀναφέρεις τυχὸν ἀρετές σου ἢ ξένα ἁμαρτήματα. Νὰ εἶσαι σίγουρος πώς, μαζὶ μὲ τὴν ἄφεση, ὁ Θεὸς θὰ σοῦ προσφέρει πλούσια τὴ χάρη Του, γιὰ τὸ ξεκίνημα μίας νέας ζωῆς.




Ἱερὰ Μονὴ Παρακλήτου


Νέες ομιλίες π.Αποστόλου Θεολόγου προστέθηκαν.

TRANSLATOR

English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Θεία Λειτουργία π.Αποστόλου Θεολόγου Ιερός Ναός Αγίας Βαρβάρας Πατησίων

Πέμπτη 7 Αυγούστου 2014

Άγιος Πορφύριος: "Η Αποκάλυψη γράφτηκε για να μην γίνει"

Ιερομονάχου Γεωργίου Καυσοκαλυβίτου, Ιερά Καλύβη Ζωοδόχου Πηγής - Ιεράς Σκήτης Αγίας Τριάδος Καυσοκαλυβίων Αγίου Όρους

Σαν σήμερα 6 Αυγούστου του 1945 έπεσε η πρώτη ατομική βόμβα στην Χιροσίμα της Ιαπωνίας, με καταστροφικά αποτελέσματα. Οι άνθρωποι που έχασαν τη ζωή τους από αυτό το γεγονός, μόλις που πρόλαβαν για δευτερόλεπτα  και αντίκρισαν  τη φρίκη της κολάσεως επί της γης. Όλη η υπόλοιπη ανθρωπότητα αντιλήφθηκε ότι ο ίδιος ο άνθρωπος έφερε την κόλαση στην γη.
Από τότε,  γενιές και γενιές έχουμε δεί όλοι, έστω και λίγα στιγμιότυπα από αυτό το φοβερό γεγονός και πώς τελείωσε ο Β' Παγκόσμιος Πόλεμος. Δύο βόμβες στη Χιροσίμα και στο Ναγκασάκι, τρεις μέρες αργότερα, έφεραν  σκέψεις Αποκαλύψεως στην ανθρωπότητα. Ποιός άνθρωπος που είδε από τότε αυτό το τρομακτικό γεγονός, δεν πήγε ο νους του στην Αποκάλυψη του Ιωάννου;

Με τον πυρηνικό βομβαρδισμό συνθηκολόγησε η Ιαπωνία και έληξε ένας Παγκόσμιος Πόλεμος. Συνολικά  οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής,  η Ρωσία και άλλες χώρες με πυρηνικά, πραγματοποίησαν μέχρι σήμερα συνολικά 2053 πυρηνικές δοκιμές, με την αρχή να γίνεται από τη βόμβα Trinity στις 16 Ιουλίου 1945. 

Ο παραλογισμός της  ανθρωπότητας έφτασε στο να θαυμάζει αυτό το επιστημονικό επίτευγμα, που όμως κατασκευάστηκε για να εξολοθρεύει ανθρώπους, δίδοντάς του το όνομα Τριάδα. Χρησιμοποιήθηκε πειραματικά στη γη, στον αέρα και στη θάλασσα. Δεν επέδειξαν ποτέ οι άνθρωποι που χρησιμοποιούν αυτά τα όπλα, την ευαισθησία και να αναγνωρίσουν ότι καταστρέφουν το ζωϊκό και φυτικό βασίλειο. Μολύνουν γη, θάλασσα και αέρα και καταστρέφουν τη δημιουργία του Θεού. Οι πυρηνικές δοκιμές ικανοποίησαν μόνο τον εγωισμό των κρατών που τις πραγματοποίησαν, χωρίς να σκεφτούν ποτέ ότι έτσι προκαλούν τον Θεό. "εἴ τις τὸν ναὸν τοῦ Θεοῦ φθείρει, φθερεῖ τοῦτον ὁ Θεός· ὁ γὰρ ναὸς τοῦ Θεοῦ ἅγιός ἐστιν, οἵτινές ἐστε ὑμεῖς."( Α Κορ. 3,17) Ο Άγιος Πορφύριος έλεγε ότι η μεγάλη Εκκλησία του Θεού είναι η γη, η κτήσις, η χλωρίδα και η πανίδα.
Αν μιλούμε σήμερα για υγιή επιστήμη, οι άνθρωποι έπρεπε σήμερα να ψάχνουν τρόπους να καλυτερέψουν τη ζωή του ανθρώπου στη γη και όχι τρόπους να αφανίσουν την ανθρωπότητα. Άρα σήμερα μιλάμε για μία διαστροφή του ανθρωπίνου νου. Δεν μπορούμε να μιλάμε για πολιτισμό και να υπάρχουν τέτοια όπλα. Υπάρχει μια παρανόηση και παρεξήγηση των λέξεων και της γλώσσας. Μιλάμε για την απόλυτη διαστροφή.
Ο Θεός  στην Παλαιά Διαθήκη για να καταστρέψει την αμαρτία, χρησιμοποίησε τη φωτιά και έκαψε τα Σόδομα και τα Γόμορρα. Ο Προφήτης Ηλίας κατέβασε και αυτός φωτιά από τον ουρανό ενάντια στους διώκτες του. Κατέβασε φωτιά στο θυσιαστήριο για να δείξει ότι εισακούεται η προσευχή του από τον αληθινό Θεό. Εμείς σήμερα φτιάξαμε φωτιά για να κάψουμε ποιούς; Τους αμαρτωλούς ή τους αθώους τελικά ανθρώπους;
Πέρασαν από την πρώτη ατομική βόμβα 69 χρόνια. Ο Θεός προστατεύει ακόμα την ανθρωπότητα μέχρι αυτή τη στιγμή, για να μην γίνει πραγματικότητα η Αποκάλυψη και ας διαψευσθεί ο Ίδιος. Όπως και στη Νινευή, είχε αποφασίσει ο ίδιος την καταστροφή της ένεκα των αμαρτιών της, όμως η Νινευή μετανόησε. Ο Προφήτης Ιωνάς  όταν τους ειδοποίησε εκτέθηκε, χωρίς να γνωρίζει ότι η Νινευή είχε αποφασίσει τη μετάνοια. Στις ημέρες μας οι άνθρωποι που εμπλέκονται στον πόλεμο στη Μέση Ανατολή αποφάσισαν και γκρέμισαν την Αρχαία Νινευή και τον τάφο του Προφήτη Ιωνά, υποδηλώνοντας μάλλον την άρνηση της σημερινής  ανθρωπότητας στη μετάνοια των κατοίκων της Αρχαίας Νινευή. Τόσο πολύ φθονεί ο διάβολος τη μετάνοια των ανθρώπων που γκρέμισε ένα μνημείο σύμβολο της μετάνοιας.
Ο Θεός δεν θέλει την καταστροφή του ανθρώπου, είναι φιλάνθρωπος. Ο διάβολος είναι μισάνθρωπος και θέλει να καταστρέψει τη δημιουργία του Θεού, περισσότερο δε το  αγαπημένο δημιούργημα του Θεού τον άνθρωπο.
Ό Άγιος Πορφύριος, όταν κάποιος τον ρώτησε για την Αποκάλυψη και γιατί γράφτηκε αυτό το βιβλίο που είναι τόσο τρομακτικό, εκείνος απάντησε: " Η Αποκάλυψη δεν γράφτηκε για να τρομάξει τους ανθρώπους, δεν γράφτηκε για να δείξει ο Θεός ότι θα τιμωρήσει τους ανθρώπους. Η Αποκάλυψη γράφτηκε απλά για να μην γίνει" .
Ακόμη και ο Άγιος Γέρων Παΐσιος που αναφέρθηκε σε σχατολογικά γεγονότα,  σε πολέμους και στα γεγονότα της πόλης, ήταν στο ίδιο πνεύμα. Τα είπε όλα αυτά για να μην γίνουν. Αλλά ας μην προτρέξουν να απογοητευθούν οι Έλληνες ότι δεν θα πάρουμε την Πόλη. Η Πόλη θα παρθεί όταν θα έχουμε γίνει Ελλάδα και Τουρκία ένας λαός ή τουλάχιστον ένα μεγάλο μέρος του Τουρκικού λαού.  Ακούστηκε ότι μίλησε για αυτά παλαιότερα ο Άγιος Πορφύριος, αλλά θα τα αναλύσουμε κάποια άλλη φορά. Γιατί ο Άγιος Πορφύριος τόνιζε ότι το μυαλό μας πρέπει να είναι σε μία και μόνο πόλη, Την Άνω Πόλη, την Άνω Ιερουσαλήμ, να μην μας ενδιαφέρουν οι πόλεις της γης αλλά οι πόλεις του Θεού της Αποκαλύψεως (Αποκ. Κεφ.22)
"οὐ γὰρ ἔχομεν ὧδε μένουσαν πόλιν, ἀλλὰ τὴν μέλλουσαν ἐπιζητοῦμεν." (Εβρ. 13,14)
Δεν έχουμε τίποτε να φοβηθούμε εάν είμαστε με τον αληθινό Θεό που είναι ο Ιησούς Χριστός, γιατί είναι ο μόνος που δίδαξε την αγάπη, όχι μόνο σε αυτούς που μας αγαπούν αλλά και σε αυτούς που δεν μας αγαπούν, και το απέδειξε ο Ίδιος εμπράκτως ανεβαίνοντας επάνω στον Σταυρό, διωκόμενος από αυτούς που τον περίμεναν, τον λαό του τον Ισραήλ.
Ο Θεός ζει την δική του τραγωδία. Πριν δημιουργήσει τον άνθρωπο μας είχε στο νου Του και στη θέλησή Του, για να μας δώσει υπόσταση και να μας φέρει εν εσχάτοις καιροίς στη ζωή, στην ύπαρξη από αγάπη. Όμως επειδή είναι τέλειος, ήθελε να φτιάξει και το πλάσμα του τέλειο. Η τελειότητα του Θεού βρίσκεται μέσα στην ελευθερία. Μας έφτιαξε ελεύθερους και ήθελε να είμαστε ελεύθεροι στην αγάπη Του. Όμως τα πρώτα δημιουργήματα του Θεού που ήταν οι Άγγελοι, έζησαν και αυτοί τη δική τους τραγωδία. Το πρώτο "πυρηνικό ολοκαύτωμα" έγινε στον αγγελικό κόσμο. Ο Εωσφόρος όταν εφηύρε την κακία και αποφάσισε να μην  είναι με τον Θεό,  ήταν σαν να έριξε την πρώτη "βόμβα". Ο πρώτος πόλεμος έγινε στον ουρανό, παρασέρνοντας το 1/3 των Αγγέλων στην πτώση. Ένας "πυρηνικός όλεθρος" στον κόσμο των Αγγέλων. Δεν υπήρχε μέχρι τότε κανένα πρόβλημα. Το πρόβλημα δημιουργήθηκε από τα ίδια τα πλάσματα του Θεού. Ο Θεός τόλμησε όμως να φτιάξει και τον άνθρωπο. Αλλά ο Εωσφόρος διάβολος αυτό το "πυρηνικό ολοκαύτωμα" που ξεκίνησε στον ουρανό ήθελε να το συνεχίσει και στη γη. Έγινε με τους πρωτόπλαστους. Έγινε με τον Κάιν και τον Άβελ. Έγινε στα Σόδομα και στα Γόμορα. Ο Θεός έδωσε τον Κατακλυσμό, τους Προφήτες, των Μωυσή.  Έφτιαξε τον παράδεισο και τη γη και στο τέλος αποφάσισε να στείλει και τον Υιό Του, δείχνοντας μας ότι ο Θεός αγάπη εστί.  Δεν ήρθε να διεκδικήσει τίποτα. Πήρε σάρκα και οστά και ήρθε ως ένας από εμάς, μέσα από μία γυναίκα, την  Κυρία Θεοτόκο και Παναγία μας, που όμοιό της πλάσμα δεν γνώρισε ποτέ η ανθρωπότητα. Όταν ήρθε η ώρα ο Ιησούς να μας αποκαλύψει ότι είναι ο Υιός του Θεού, τον ακολούθησαν οι μαθητές και πλήθος κόσμου άκουγε τους λόγους του. Υπήρχαν και εκείνοι που δεν δέχονταν τους λόγους του.

 Οι μαθητές του Απόστολοι Ιωάννης και Ιάκωβος , παρασυρόμενοι από τη ζωή του Προφήτη Ηλία, ζητούσαν από τον Ιησού, για τους κατοίκους της Σαμάρειας που δεν  δέχθηκαν τον Χριστό στη χώρα τους, να κατεβάσουν φωτιά και να τους κάψουν. Είπαν στον Κύριο: «Θέλεις Κύριε να παρακαλέσουμε να πέσει φωτιά και να κάψει την Σαμάρεια;» Ο Κύριος Ιησούς Χριστός τους έλεγξε δριμύτατα λέγοντας τους: «Δεν εξεύρετε ποίου πνεύματος είσθε. Ο Υιός του  ανθρώπου δεν ήλθε να απολέσει, αλλά να σώσει.» Λουκάς θ:54-56. Ο Χριστός έμαθε στους πρώτους μαθητές αλλά και σε μας, ότι δεν θα τιμωρούμε τους ανθρώπους, δεν θα πάμε τους ανθρώπους δια της βίας στην αλήθεια. Ὅστις θέλει ὀπίσω μου ἐλθεῖν. Εμείς όμως θέλουμε δια της βίας να στείλουμε τους ανθρώπους στο θάνατο και στην κόλαση. Το πυρηνικό ολοκαύτωμα που βρίσκεται προ των πυλών, έχει μόνο μιαν αιτία. Αυτήν του Εωσφόρου. Δεν θέλει ο διάβολος στη γη την Αλήθεια, τον Χριστό, την Ορθοδοξία. Δυστυχώς και εμείς που λέμε ότι είμαστε Ορθόδοξοι, αν θα πούμε ότι είμαστε στην αλήθεια, ότι ζούμε με  την αλήθεια είμαστε οι πρώτοι που είμαστε ψεύτες. Γιατί η Αλήθεια είναι μια. Εγώ Ειμί η Αλήθεια, η Οδός και Η Ζωή. Μα ποιοι τελικά  έχουν την αλήθεια τότε; Μόνον οι Άγιοι. Εάν δεν γίνουμε Άγιοι είμαστε άξιοι της τύχης μας να πάθουμε ότι θα πάθουν όλοι οι αμαρτωλοί της γης. "τὰ γὰρ ὀψώνια τῆς ἁμαρτίας θάνατος" (Ρωμ. 6,23).  
ioannis-kapodistrias.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...