.π. Αποστόλου Θεολόγου.
«Ἐπιβὰς
ἐν νεφέλαις τῶν οὐρανῶν, καταλείψας εἰρήνην τοῖς ἐπὶ γῆς, ἀνῆλθες καὶ ἐκάθισας,
τοῦ Πατρὸς δεξιόθεν, ὡς ὁμοούσιος τούτῳ ὑπάρχων καὶ Πνεύματι, ἐν σαρκὶ γὰρ ὤφθης,
ἀλλ’ ἄτρεπτος ἔμεινας, ὅθεν ἀναμένεις, συντελείας τὸ πέρας, τοῦ κρῖναι ἐρχόμενος,
ἐπὶ γῆς κόσμον ἅπαντα, Δικαιοκρίτα Κύριε, φεῖσαι τῶν ψυχῶν ἡμῶν, τῶν πταισμάτων
ἄφεσιν δωρούμενος ὡς Θεὸς ἐλεήμων τοῖς δούλοις σου».
Ἐπιβὰς
ἐν νεφέλαις τῶν οὐρανῶν, ανέβηκες στις νεφέλες των ουρανών αφού
πρώτα και σκόρπισες εἰρήνην τοῖς ἐπὶ
γῆς. Αφού δηλαδή έφερες και έδωκες την ειρήνη σου στη γη. Ειρήνη
υμίν θυμάστε πόσες φορές έδινε ο Χριστός αναστημένος πλέον να δει τους μαθητάς
ειρήνη υμίν και πάλι ειρήνη υμίν όταν έφευγε άρα λοιπόν αυτό κατέλιπε εδώ μας
αφήκε δηλαδή εδώ την ειρήνη εις όλους τους ἐπὶ γῆς, ἀνῆλθες
λέει καὶ ἐκάθισας, τοῦ Πατρὸς δεξιόθεν, ανέβηκες και κάθισες στα
δεξιά του πατρός ως ομοούσιος τούτο διότι όντως υπήρχες και υπάρχεις ομοούσιος μ’αυτόν
δηλαδή της ίδιας ουσίας με τον πατέρα και μαζί υπάρχον και με το πνεύμα το
Άγιον δηλαδή ολόκληρος η Αγία τριάς και ο Πατήρ και ο Υιός και το Άγιο Πνεύμα
είναι ομοούσια πρόσωπα της ίδιας ουσίας και της ίδιας αξίας και τιμής. Άτρεπτος ἔμεινας, λέει εδώ ότι έμεινε
άτρεπτος ο Θεός δεν ετράπη δεν έπαθε αλλοίωση έμεινε Θεός αληθινός. Άρα λοιπόν
δεν ήτανε ούτε κατά το φαινόμενο Θεός όπως μας δίδαξαν κάποιοι αιρετικοί ή
κάποιοι άλλοι ότι ήτανε μόνο κατά το φαινόμενον Θεός και άνθρωπος ή μόνο Θεός κατά
το φαινομένων άνθρωπος κτλ. Βλέπετε λοιπόν ότι μας λέει εδώ ο υμνωδός ότι
έμεινε άτρεπτος δεν έπαθε τροπήν ή φιρμών ή αλλοίωση αλλά έμεινε Θεός κατά
πάντα όπως και ήταν πριν από την ενανθρώπιση του ομοούσιος δηλαδή και ομότιμος
προς τον Πατέρα και το Πνεύμα το Άγιον. Έν σαρκὶ γὰρ ὤφθης, διότι λέει εφάνεις ένσαρκη φάνηκες Άνθρωπος
αλλά έμεινες άτρεπτος ως Θεός. Δηλαδή δεν έπαψες να είσαι και Θεός αληθινός και
άνθρωπος αληθινός και τέλειος εκτός βέβαια αμαρτίας. Όθεν ἀναμένεις, συντελείας τὸ πέρας,
περιμένεις τώρα το πέρας της συντελείας της συντέλειας του κόσμου περιμένεις το
πέρας το τέλος του κόσμου αυτού τοῦ
κρῖναι ἐρχόμενος ἐπὶ γῆς κόσμον ἅπαντα. Για να κρίνεις όλον τον κόσμο επί της γης όπως πιστεύουμε και
διδάσκουμε και στο σύμβολο της Πίστεως και πάλι ερχόμενων κρίνε ζώντας και
νεκρούς. δικαιοκρίτα Κύριε, φεῖσαι
τῶν ψυχῶν ἡμῶν. Δικαιοκρίτα κύριε εσύ που είσαι ο δικαιοκρίτης Κύριος
και Θεός φείσαι λυπήσου ελευθέρωσε χάρισε στις ψυχές μας άφεση των αμαρτιών
δωρούμενος να μας χαρίσεις να μας κάνεις δώρο την άφεση των αμαρτιών ὡς Θεὸς ἐλεήμων σαν Θεός ελεήμονα που είσαι εις τους δούλους
σου.
Βλέπετε λοιπόν ότι και
εδώ ευθύς με την Ανάληψη μιλάμε τώρα για τη Δευτέρα παρουσία και τη Δευτέρα
έλευση του Χριστού που θα είναι πλέον όχι για να διδάξει όχι για να πατήσει το
θάνατο ούτε για να αναστηθεί και για να αναληφθεί αλλά για να κρίνει τον κόσμο
άπαντα όλους τους ανθρώπους που θα βρεθούν την ημέρα εκείνη της Δευτέρας
παρουσίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου