Πέμπτη 20 Απριλίου 2017

Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς:Χωρίς την Ανάσταση του Χριστού δεν θα υπήρχε Χριστιανισμός!

Ἐὰν πάρχει μιλήθεια στν ποία θμποροσαν νσυνοψισθον λες οεαγγελικς λήθειες, λήθεια ατ θταν  νάσταση τοΧριστο. Κα κόμη,ἐὰν πάρχει μιπραγματικότητα στνποία θ μποροσαν ν συνοψισθον λες ο καινοδιαθηκικς πραγματικότητες, πραγματικότητα ατθ ταν  νάσταση το Χριστο. Μόνο στν νάσταση τοΧριστο ξηγονταιλα τ θαύματά Του,λες ο λήθειές Του,λα τ λόγια Του, λα τ γεγονότα τς Καινς Διαθήκης.
Μέχρι τν νάστασήΤου  Κύριος δίδασκεγι τν αώνια ζωή,λλ μ τν νάστασήΤου δειξε τι  διοςντως εναι  αώνιαζωήΜέχρι τννάστασή Του δίδασκε γι τν νάσταση τν νεκρν, λλ μ τν νάστασή Του δειξε τι  διος εναι πράγματι  νάσταση τν νεκρν. Μέχρι τννάστασή Του δίδασκε τι  πίστη σ’ Ατν μεταφέρει κ το θανάτου ες τν ζωήν, λλ μ τν νάστασή Του δειξε τι  διος νίκησε τ θάνατο κα τσιξασφάλισε στος θανατωμένους νθρώπους τ μετάβαση κ το θανάτου στν νάσταση.
Μ τν μαρτία  νθρωπος γινε θνητς κα πεπερασμένος· μ τννάσταση το Θεανθρώπου γίνεται θάνατος κα αώνιοςΣ’ ατ δ κριβςγκειται  δύναμη κα τ κράτος κα  παντοδυναμία τς το Χριστοναστάσεως. Κα γι ατ χωρς τν νάσταση το Χριστο δν θ πρχε κν Χριστιανισμός. 

Μεταξ τν θαυμάτων  νάσταση το Κυρίου εναι τ μεγαλύτερο θαμα.λα τ λλα θαύματα πηγάζουν π ατ κα συνοψίζονται σ’ ατό. π’ ατπηγάζουν  πίστη κα  γάπη κα  λπίδα κα  προσευχ κα  θεοσέβεια. Ατ εναι κενο τ ποο καμία λλη θρησκεία δν χει· ατ εναι κενο τποο νυψώνει τν Κύριο περάνω λων τν νθρώπων κα τν θεν. Ατεναι κενο τ ποο κατ τρόπο μοναδικ κα ναμφισβήτητο δείχνει καποδεικνύει τι  ησος Χριστς εναι  μόνος ληθινς Θες κα Κύριος σλους τος ρατος κα όρατους κόσμους.
Τ τι  νθρωπος πιστεύει ληθιν στν ναστάντα Κύριο τ ποδεικνύει μτ ν γωνίζεται κατ τς μαρτίας κα τν παθν κα ἐὰν μν γωνίζεται,πρέπει ν γνωρίζει τι γωνίζεται γι τν θανασία κα τν αώνια ζωήἘὰνμως δν γωνίζεται, τότε μάταιη  πίστη του! Διότι, ἐὰν  πίστη το νθρώπου δν εναι γώνας γι τν θανασία κα τν αωνιότητα, τότε τί εναι; Ἐὰν μ τν πίστη στ Χριστ δν φθάνει κανες στν θανασία κα τν π το θανάτου νίκη, τότε πρς τί  πίστη μας; Ἐὰν  Χριστς δν ναστήθηκε, τοτο σημαίνειτι  μαρτία κα  θάνατος δν χουν νικηθεἘὰν δ δν χουν ατ τ δύο νικηθε, τότε γιατί ν πιστεύει κανες στ Χριστό; κενος μως  ποος μ τν πίστη στν ναστάντα Χριστ γωνίζεται ναντίον κάθε μαρτίας του, ατςνισχύει σιγ-σιγ μέσα του τν ασθηση τι  Κύριος πραγματικναστήθηκε, μβλυνε τ κέντρο το θανάτου, νίκησε τ θάνατο σ λα τμέτωπα τς μάχης.
Χωρς τν νάσταση δν πάρχει οτε στν οραν οτε κάτω π τνοραν τίποτε πι παράλογο π τν κόσμο ατ οτε μεγαλύτερη πελπισίαπ τ ζω ατήδίχως θανασίαΣ’ λους τος κόσμους δν πάρχει περισσότερο δυστυχισμένη παρξη π τν νθρωπο, πο δν πιστεύει στννάσταση τν νεκρν. Γι’ ατό, γι τν νθρώπινη παρξη,  ναστημένος Κύριος εναι τ «πάντα ν πσιν» σ’ λους τος κόσμους: ,τι τ ραο, τ Καλό, τ ληθινό, τ Προσφιλές, τ Χαρμόσυνο, τ Θεο, τ Σοφό, τ Αώνιο. Ατς εναι λη  γάπη μας, λη  λήθειά μας, λη  Χαρά μας, λο τ γαθό μας,λη  Ζωή μας,  Αωνία Ζω σ λες τς αωνιότητες κα περαντοσύνες.
imverias.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου