Δευτέρα 11 Μαΐου 2015

Τὶς ἐστιν οὗτος, ὁ ὡραῖος ἀνήρ;


π. Αποστόλου Θεολόγου.
 
Αποτέλεσμα εικόνας για αναληψη
 Τὶς ἐστιν οὗτος, ὁ ὡραῖος ἀνήρ; Ποιός είναι αυτός ο ωραίος άνδρας ο οποίος ανεβαίνει επάνω διότι κατέβηκε ως Θεός και ανεβαίνει ως Θεός και Άνθρωπος. Ανεβάζει μαζί του την φύση του Αδάμ η οποία ψάλαμε πάλι απόψε στον εσπερινό λέει είχε κατεβεί στα κατώτερα μέρη της γης και την ανύψωσε και την εθέωσε και την ανέβασε και την έκανε συνπάρεδρον δηλαδή μαζί με την Αγία τριάδα αφού η ανθρωπίνη φύσις του Ιησού Χριστού ενώθηκε αδιαίρετος αχώριστος αναλλοίωτος κτλ. έμεινε πάντοτε ενωμένες μαζί οι δύο φύσις Θεού και ανθρώπων και επομένως αυτήν την ανθρώπινη φύση την ανέβασε από τα κατώτερα μέρη της γης στα ανώτερα μέρη του ουρανού και την έκανε συνπάρεδρο της Αγίας Τριάδος. 

Για αυτό είπα στην αρχή ότι είναι η κατάληξη και η ολοκλήρωσης του έργου της σωτηρίας των ανθρώπων διότι ναι ο Χριστός εγεννήθη ως άνθρωπος, ναι έζησε όπως έζησε, ακόμη ότι έπαθε, δίδαξε την αλήθεια την οποία ο άνθρωπος είχε χάσει με την πτώση και την παρακοή από το Θεό είχε ξεχάσει, είχε μαζί με την φθορά της εικόνας είχε χαθεί και η θεογνωσία όπως είπαμε άλλη αφορά και επομένως δεν εγνώριζε τι ακριβώς ήταν ο Θεός τι τον είχε διδάξει τι του είχε δώσει σε αυτό το κατ' εικόνα στην εικόνα που τον είχε δημιουργήσει κατ' εικόνα Θεού και γι αυτό ο άνθρωπος νωρίτερα ή αργότερα παλαιότερα ή μεταγενέστερα δημιούργησε δικές του θεότητες που ήτανε πλάσματα των μύθων της φαντασίας του αλλά που όπως λέμε στην Θεολογική γλώσσα ότι ο πυρήνας αυτού του μύθου των θεοτήτων που είχε πλάση ο άνθρωπος ήτανε ακριβώς θα λέγαμε αυτή η σχέση του με το Θεό η οποία βρισκότανε μέσα του βαθιά ριζωμένη και δεν μπορούσε να την απαρνηθεί όσο και αν είχε απομακρυνθεί από το Θεό αλλά πάντοτε πίστευε ότι υπάρχει κάτι από το οποίο προέρχεται κάπου από τον οποίο δημιουργήθηκε και επομένως προσπαθούσε να δημιουργήσει θεότητες τις οποίες να λατρέψει και βέβαια τις περισσότερες φορές ήτανε απαύγασμα των δικών του θέσεων των δικών του αντιλήψεων ανθρωποπαθείς θεότητες οι οποίες είχαμε ανθρώπινα χαρακτηριστικά ακόμα και σε αυτούς τους αρχαίους Έλληνες οι οποίοι βλέπετε να πλάθουν δώδεκα θεούς και μετά και ημίθεους και ημίθεες και τριάδες και νύμφες κατώτερες θεότητες για να συμπεριλάβουν όλα τα στοιχεία της φύσεως μέσα τα οποία όμως είναι θα λέγαμε έχουνε ανθρώπινα στοιχεία και το μόνο το οποίο υπάρχει διαφορά από τους ανθρώπους τις θεότητες αυτές των αρχαίων Ελλήνων τουλάχιστον είναι ότι δεν έτρωγαν τροφή όπως εμείς οι άνθρωποι αλλά είχαν μια ιδιαίτερη τροφή την αμβροσία και έπιναν το νέκταρ και αυτό διέφερε από τους ανθρώπους και μάλιστα τους καθιστούσε αυτό κατά κάποιο τρόπο αθάνατους. 

Βλέπετε λοιπόν ότι μέσα στον άνθρωπο υπάρχει αυτή η τάση του προς το θείο προς το Θεό και αυτή τάση έρχεται να μας την ανακίνηση να μας την αναδημιουργήσει με μας την ολοκλήρωση να μας φέρει αυτήν την αλήθεια του ουρανού στην γη με την ενανθρώπισή του ο Θεός Λόγος.
 
(Συνεχίζεται.....)
Απομαγνητοφωνημένη ομιλία π.Αποστόλου Θεολόγου σε σύναξη μελέτης Αγίας Γραφής στον Ι.Ν.Αγίας Βαρβάρας πατησίων.
exomologistetokirio.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου